Internationale activiteiten

De NVAO neemt deel aan verschillende internationale netwerken op het gebied van kwaliteitszorg. In 2018 verzorgde de NVAO het penningmeesterschap van de European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA), alsmede het vice-voorzitterschap en secretariaat van het European Consortium for Accreditation in Higher Education (ECA). NVAO-medewerkers namen deel aan bijeenkomsten en werkgroepen van ENQA en ECA en aan ENQA- en ECA-reviews van vier kwaliteitszorgorganisaties. Twee NVAO-medewerkers namen deel aan het ENQA Leadership Programme. De vicevoorzitter van de NVAO was tevens lid van het Register Commitee van de European Quality Assurance Register for Higher Education (EQAR).

Het nieuwe Vlaamse kwaliteitszorgstelsel heeft de interesse gewekt van de Deense accreditatieorganisatie AKKR. De NVAO Afdeling Vlaanderen lichtte aan hen de achtergronden van het stelsel toe.

De NVAO ontving in 2018 internationale delegaties uit Mali, Zweden, Taiwan, Indonesiƫ en Kenia. NVAO-medewerkers verzorgden onder meer presentaties tijdens 14 internationale werkbezoeken en toonaangevende congressen op het gebied van kwaliteitszorg.